Tot mai multe case de pariuri sponsorizează fotbalul românesc [P]


Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că fenomenul pariurilor sportive capătă amploare pe zi ce trece, iar unul din aspectele pozitive ce provin din această situație este faptul că o parte din banii câștigați de agențiile de pariuri se întorc în fotbalul românesc, sub forma contractelor de publicitate.

În prezent, mai mult de jumătate dintre echipele ce evoluează în Liga I se află sub contract de publicitate cu diverse agenții de pariuri, cel mai substanțial fiind, evident, cel dintre cea mai titrata echipă din fotbalul românesc, FCSB și agenția de pariuri și jocuri de noroc online Netbet (Licența1160651W000195 emisă de ONJN, valabilă până pe 30.06.2026). Jumătate de milion de euro este suma încasată anual de echipa finanțată de Gigi Becali, bani ce înseamnă destul de mult pentru fotbalul românesc.

Desigur, suma de 500.000 de euro poate părea puțin când vine vorba de o echipă precum FCSB, al cărei lot este estimat la aproximativ 25,5 de milioane de euro pe transfermarkt.com, însă, potrivit gsp.ro, cel mai important contract de sponsorizare din fotbalul românesc (încheiat între City Insurance și aceeași FCSB) se ridica la 1.500.000 de euro, așa că parteneriatul cu Netbet rămâne destul de important pentru clubul bucureștean.

Pe locul secund în topul contractelor de sponsorizare încheiate cu agențiile de publicitate se află reprezentanta Olteniei, U Craiova, echipă ce primește 300.000 de euro în fiecare an de la agenția de pariuri online Betano, sponsor si al Ligii I.

Dacă atât FCSB cât și U Craiova merg bine în ultimii ani, fiind în acest moment pe locurile 2 și 3 în Liga I, nu același lucru se poate spune despre formația sponsorizată (din august 2018) cu 200.000 de euro anual de către Unibet (brand uriaș pe piața internațională de gambling)‚’’cainii rosii’’ fiind foarte aproape să rateze Playoff-ul și în acest sezon, în ciuda aducerii pe banca tehnică a unui antrenor cu mare experiență, Mircea Rednic. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile din iarnă, conducerea lui Dinamo anunțând schimbări majore la nivelul lotului.

Campioană en-titre și lider al Ligii I după primele 19 etape, CFR Cluj poartă și ea pe tricouri numele unei case de pariuri online, Sportingbet, brand ce se poate lăuda cu o experiență internațională de peste 20 de ani pe piața gamblingului.

Tot de pe gsp.ro, aflăm că Gică Hagi ar fi refuzat o ofertă fantastică de la o casă de pariuri, Viitorul rămânând, cel puțin deocamdată, fără un sponsor din domeniul gamblingului.

Un alt nume sonor pe piața autohtonă de pariuri, SuperBet, a ales să sponsorizeze, nu una, ci 3 echipe din primul eșalon. Este vorba de Poli Iași, Gaz Metan Mediaș și FC Botoșani.

Nici nou-promovatele FC Hermannstadt și Dunărea Călărași nu au fost ocolite de casele de pariuri, sibienii colaborând cu Get’s Bet, nume din ce în ce mai frecvent în mediul terestru iar călărășenii cu Fortuna (60.000 euro anual), brand cu o puternică prezență atât în mediul online, cât și în cel offline. De altfel, Fortuna virează anual câte o jumătate de milion de euro și în contul reprezentativei naționale de fotbal a României.

Mai mult decât atât, Federația Romană de Fotbal a încheiat în octombrie 2017 un parteneriat cu ,,Casa Pariurilor’’( singura companie de betting românească) în urmă căruia FRF, Cupa României și Liga a II-a vor beneficia de sponsorizări cel puțin până în 2021. Cei de la ,,Casa pariurilor’’ nu s-au oprit aici, devenind din vara lui 2018 sponsorii a două cluburi de tradiție în fotbalul românesc, U Cluj (Liga a II-a) și FC Botoșani (Liga I).

Motivul pentru care casele de pariuri ,,bagă’’ bani în fotbal este lesne de înțeles. Orice amator de câștiguri rapide își pune uneori întrebarea ,,cum să câștigi la pariuri online?’’ și, atâta vreme cât răspunsul stă scris pe tricoul echipei favorite, iar bonusurile de bun venit sunt extrem de atractive la mai toate brandurile online, șansele ca acesta să devină clientul respectivei agenții de pariuri cresc destul de mult.

Una peste alta, concepută inițial că o metodă de informare, Publicitatea a devenit o componentă extrem de importantă în secolul nostru, definind cât se poate de bine legătura dintre orice tip de produs și potențialii clienți.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.